崇城大学
研究業績データベース
English
ホウライ カヨコ
Horai Kayoko
宝来 華代子
所属
総合教育センター SILC
職種
教授
著書・論文歴
1.
2011/03
論文
A correlation Analysis of Anxiety, Motivation and Learner Autonomy in the Foreign Language Classroom (単著)
2.
2012/03
論文
A Measurement Study of a Japanese Translation of the Foreign Language Classroom Anxiety Scale Sojo Kiyo 37,109-119頁 (単著)
3.
2012/03
論文
Prospective Instrumentation in the Learning Autonomy Area for Adaptation into the Applied Linguistics Context and Japanese Population 社会文化科学研究科学際的共同研究の拡充・推進プロジェクト報告書 (共著)
4.
2013/03
論文
A Confirmatory Factor Analysis of the Measurement Model for a Japanese Adaptation of a Learner Autonomy Instrument International Journal of Social and Cultural Studies 6,57-76頁 (単著)
5.
2013/03
論文
Measuring Learner Autonomy: A Confirmatory Factor Analysis of Scores
on an EFL Learner Autonomy Questionnaire 崇城大学紀要 38,59-72頁 (単著)
6.
2014/03
論文
Confirmatory Factor Analyses of Hypothesized Measurement Models for Three Learner Autonomy Instruments Intended for the Japanese College Population Kumamoto University Cultural Sciences Database (単著)
7.
2015/03
論文
What are they up to? An Examination of SALC Users 40,175-181頁 (共著)
8.
2016/06
論文
Raising awareness: Learning advising as an in-class activity. 7 (2),197-208頁 (共著)
9.
2019/03
論文
自律学習者育成へ向けてのSALCの取り組み 2010年設立からの軌跡 崇城大学紀要 44,135-143頁 (共著)
10.
2020/03
その他
学生の主体性を促す学習アドバイジングスキルとは?(1st ed.) ~学生の主体性を促す学習アドバイジングスキルとは?~ 崇城大学 大学教育再生加速プログラム(AP)事業(2014~2019年度) 第1版 (共著)
11.
2021/03
論文
Active Learning among University STEM Teachers: Familiarity, Confidence and Current Use 崇城大学紀要 (共著)
12.
2021/03
論文
英語教育に対する見解と期待―学内アンケート調査結果 崇城大学紀要 46,163-169頁 (共著)